Wednesday, August 19, 2009

Cessna 150

hah, dream again. mcm biase, mimpi aku slalu nya menarik. almost all interesting. jarang dapat mimpi hantu. dah lama dah pun tak dpt. tanak pun kalo tido bg offer mimpi hantu. plg takut pun bila mimpi dlm mimpi dlm mimpi. so menarik, tp confusing. when you woke up, you realised that you were dreaming. but actually you were still sleeping, dreaming that you woke up from a dream. hah, tak paham? so the latest; newest dream was about my college. life in college. well, semua org ada dunia ciptaan dia sndiri. thats what we call the imagination. tp imagination aku ni tak terhad masa aku berjaga. ada juga masa tido. imaginasi masa tido ni slalunya unexpected. even masa aku berjaga, aku still tergelak mcm mana aku boleh mimpi mcm tu.

so the dream apperently cuba nk menyelesaikan masalah atau memuaskan hati aku. it started when i walked out from my class. usually masa ni lah aku n the gang berkumpul n discussing about where we are going to eat? slalunya outside the campus lah, sedap sket sbb makanan di kantin slalunya habis, kalau tinggal pun yg tak menepati citarasa lah. cara mimpi ni cuba selesaikan masalah aku, ada plak pasar tani kat dlm kolej aku! hah, puas hati beb! mmg makanan pun stok jarang dpt lah yg mantap2 mcm nasi kerabu, nasi dagang, pulut kuning, otak-otak, rendang daging dan mcm2 lah. so somehow masa dlm mimpi aku tu, aku terkejut gak mcm mana lah bleh jadi mcm ni. tp mmg sronok, tak yah gi jauh2.

then aku mcm bjalan lah ke bilik kwn aku, di hostel miat lah. entah macam mana, ada studio jamming. full set, semua lengkap. mmg sronok mcm tu. siap dgn playstation, pc, astro. mmg serba lengkap lah. benda ni mmg mencerminkan imaginasi aku utk mmpunyai studio dlm rumah. tp malangnya, dlm mmpi tu. dah jadi mcm sarang tikus. ramai sgt. so dpt jugak lah pengajaran. tak payah lah ada studio, buat semak je.

third thing. aku tak penah expect dan aku tak penah pun mengeluh atau bnde ni mmg dah perfect dah sbnr nya. dlm mimpi tu, aku nak balik rumah. lepas makan dn jamming jap. so dah almost marghrib, n nak hujan. so aku decided to go back home sbelum terlambat. akan tetapi, aku lupa jalan balik! seriously. aku pun cuak jugak mcm mana nk balik ni? lupa jalan. mcm mana bleh lupa jalan? aku ingt rumah aku kat putrajaya presint 10. even worst, aku tak tau aku dtg mcm mana ke sini. dahh tu aku nk balik mcm mane? aku pun pegi ke tmpt parking kereta. cari punya cari. takde. aih, pelik. then aku ternampak satu kapal terbang kecik. park celah2 kete. hah, tu kot aku naik. mmg iya pun. aku dtg ke kelas, naik kapal terbang. HAHAHA! betol2 unexpected. patut lah lupa jalan balik rumah. fikir2 balik, mmg best pun kalau dpt mcm tu kan? mybe aku akan jd pilot someday? haa, mana tau. jadi aku pun cari lah bearing balik ke rumah. bearing pun tak tau time tu, jadi waktu tu pun dah senja. guna lah kedudukan matahari terbenam. aku pun balik lah, fly. plg best, boleh nampak rumah aku dari atas! pehh! dan masa tu hujan renyai2, boleh plak ada wiper kat aeroplane kecik. lawak2. then smpai je dia rumah, tibe2 je aku dlm situasi di mana mama tgh fly boeing 747 tp senget! haha. satu family pndai fly. best best.

ada mimpi2 mcm ni? mesti ada punya kan? its good to have a dream that fulfill all of your wish. walaupun kejap, tu pun jadi lah kan.

No comments:

Post a Comment